Skader og klage
Transportskade
Hvis det mod forventning opstår en transportskade på din vare på vejen hjem til dig, så står vi for forsikringen og leverer et nyt produkt/reservedel så hurtigt som muligt.
Du må altid kontrollere varen og emballagen ved modtagelse samt evt. manglende pakker. Ved synlig emballageskade/manglende pakker skal dette anmærkes på leverancesedlen til postfirmaet for at forsikringen skal være gyldig.
Hvis produktet er skadet, skal du som kunde tag vare på emballagen/produktet. Skaden skal meddeles til os skriftligt med evt. billeder inden 5 dage efter modtagelsen.
Hvis der er noget galt med produktet (reklamation)
Når du handler hos www.sparmax.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få produktet repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Før du anmelder en reklamation til os, skal du undersøge om fejlen skyldes forhold fra din egen side. Hvis du som kunde kan godtgøre, at produktet ikke fungere som vi hos SparMax AS har beskrevet, skal du give besked til os, så vi kan iværksætte hjælp.
Fejl og mangler på grund af fejlmontering/ -tilkobling eller lignende, dækkes fuldt ud af dig. Hvis du på eget initiativ iværksætter udbedring en eventuel mangel ud over hvad der er aftalt med os, betaler SparMax AS ikke disse udgifter.
Hvor hurtigt skal du reklamere?
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved produktet. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Kontakt vores kundeservice hvis du ønsker at reklamere over et produkt.